På Granhøjen arbejder vi først og fremmest for et godt liv for beboerne på vores botilbud. Vi arbejder for, at beboerne føler sig trygge, er tilfredse og føler, at de kan udvikle sig inden for de rammer, som Granhøjen tilbyder. Men vi ved også, at dette kun er muligt, hvis alle – lige fra beboerne selv til Granhøjens ansatte, samarbejdspartnere og pårørende – er tilfredse med den måde, som Granhøjen drives på. Derfor har vi indført en whistleblower-ordning – ikke kun på Granhøjen, men på tværs af alle virksomhederne i Gran Recovery and Health.
Whistleblower-ordningen kan benyttes af alle nuværende og tidligere medarbejdere, samt medarbejdere, der endnu ikke er begyndt at arbejde i Gran Recovery and Health. Den kan også benyttes af alle, som er i arbejdsmæssig kontakt med koncernen, eksempelvis beboere, pårørende og eksterne samarbejdspartnere.
Vi mener, at gennemsigtighed og åbenhed er vigtige faktorer i en branche som vores, og ordningen skal sikre, at hvis personer oplever kritisable forhold et sted i koncernen, bliver der taget hånd om det fra ledelsens side med det samme.
Whistleblower-ordningen indføres i samarbejde med Deloitte. På den måde sikrer vi os, at informationerne håndteres korrekt, og at ingen unødig information sendes videre til os i Gran Recovery and Health. Man kan selv vælge, om man ønsker at være anonym eller ej.